Sunday, November 02, 2014

Sjakkinspirerte pulsvarmere i vevestrikk

Langt imellom blogginnlegg, men det mangler ikke på håndarbeide å blogge om! Både strikkepinner og heklekroker ha fått svingt seg etter at bunaden ble ferdig. Alt blir kanskje ikke blogget om, jeg har gitt bort en god del som jeg ikke har bilder av, eller jeg har tatt bilde med Ipad. Og det er ikke godt kamera på den. Men her kommer litt av alt jeg har gjort i det siste.
På biblioteket hadde Tromsø og Kvaløysletta husflidslag en utstilling i forbindelse med sjakk-OL sommeren 2014. Jeg laget flere ting, blant annet slike pulsvarmere. De ble stjålet samme helg som utstillinga ble satt opp. Det var ikke hyggelig! Etterlysning på Facebook hjalp ikke. Jeg ble allikevel smigret, tenk at det var disse fine pulsvarmerene som ble tatt. Jeg har nå strikket de på nytt og laget mønster. Det kan kjøpes på Tromsø husflidslag sin julemesse på Kysten helga 8.-9. november. Skal også prøve å legge inn mønsteret på Ravelry.

Danskene strikker mye vevestrikk og her er tre bøker som jeg har kjøpt. Det er den helt til høyre som jeg har latt meg inspirere av til disse pulsvarmerene.

1 comment:

  1. Værestrikk - det ser veldig godt. Jeg liker.
    Herlig har du laget. Hilsen til deg.

    ReplyDelete

Litt om meg

My photo
Strikker masse, hekler litt, ønsker å sy. Kanskje snart? Håper på det. Har 3 jenter, 2 kastrerte kaniner, 2 steriliserte katter. Og en flott mann!